האתר מיועד לצפייה אנכית.
אנא סובב את הטלפון.
סטודיו לעיצוב משה ליברמן
תובל 22, רמת גן
ליצירת קשר ב - whatsapp
טל': 03-6122061
דוא"ל': info@design-studio .co.il

פיקוח עירוני
עיריית ירושלים - Ness AT
איפיון, UI+UX ופיתוח צד משתמש

 פיקוח עירוני  <br>עיריית ירושלים - Ness AT - תמונה ראשית

איפיון, עיצוב UI+UX ופיתוח צד משתמש עבור מערכת פיקוח עירוני לעיריית ירושלים. החברה המזמינה את הפרויקט והמפתחת של הפרויקט היא Ness Technologies ותהליך האיפיון, עיצוב UI ו-UX נעשה במשותף עם החברה. המערכת כוללת אפליקציה עבור הפקחים בשטח ומערכת כוללת לפיקוח עירוני בעירייה המשמשת את צוות התפעול. האפליקציה משמשת את הפקחים של העירייה בשטח ונועדה ליצירת דיווח אירועים ומתן התראות ודוחות. הלקוחות של המערכת הינם כלל צוות פיקוח העירוני, בשטח ונועדה לשמש אותם בנוחות מירבית ובמהירות. מערכת זו מאפשרת שליטה, בקרה וניהול כלל האירועים המתקיימים בירושלים.

איפיון, UI+UX ופיתוח צד משתמש

איפיון האפליקציה:
הקווים המרכזים באיפיון האפליקציה היו:
1. נוחות מירבית למשתמש.
2. לקצר את זמן הפעולות של הפקח ובהתאמה להגדיל את הביצועים שלו.
3. יכולות סנכרון של האפליקציה למרכז שליטה ומניעת טלפונים מיותרים.
4. יכולות ניהול מתקדמות של ההנהלה במעקב, ניהול ברמת האירוע ומתן שירות יותר טוב לתושב.

עיצוב חווית משתמש לאפליקציה וממשק המשתמש (UX/UX):
עיצוב חווית המשתמש במערכת כללה את תכנון תרשים הזרימה של המשתמש באפליקציה, ברמת התפעול השוטף שלו בשטח ומתן תשובות לבעיות בצורה מהירה ונוחה. 
עוצבו כלל המסכים באפליקציה ושימוש נרחב באייקונים, תוך דגש על לימוד עצמי מהיר של משתמש הקצה (הפקח) באפליקציה. 
 

איפיון מערכת פיקוח עירוני: 
הקווים המרכזים באיפיון האפליקציה היו:
1. שליטה על כלל האירועים המתרחשים בעיר.
2. יצירת מבט כולל לאירועים וניתוח אירועים ברמה הכוללת.
3. מעקב אחר האירוע הבודד מרמת קבלת התלונה מהתושב עד רמת הפיתרון לתושב.
4. בקרה וניתור של עבודת הפקח בשטח ושיפור רמת השירות לתושב.
5. חיבור כלל התהליכים של האירוע לתהליך אחד, המאפשר לראות את מסלול קבלת התלונה עד קבלת ערעור ומענה של המחלקה המשפטית.

עיצוב חווית משתמש למערכת פיקוח עירוני וממשק המשתמש (UX/UX): 
עיצוב חווית המשתמש במערכת כללה הבנה ולימוד של תהליך קבלת תלונה לעירייה שיכול להתחיל בפניה טלפונית של תושב למוקד 106, הגעה של פקח למקום האירוע, קבלת דוח, מעקב אחר ערעור על הדוח ומתן תשובה של המחלקה המשפטית עבור הדוח.
היכולת לבחון את רמת השירות של מוקדי השירות לתושב ברמת זמן התגובה (מעקב אחר זמנים והדלקת ״נורות אדומות״ למרכזי השליטה ולמנהלי המחלקה).
בתהליך ה UI/UX נלמדה כלל מערכת הפיקוח העירוני וחיבורה לפקח בשטח ועוצבו כלל המסכים למערכת תוך הבנה לשיפור הראיה הכוללת הן ברמת האירוע הבודד והן ברמה של כלל האירועים. 

עיצוב UI/UX למסכי טלוויזיה למרכז שליטה ובקרה
בתהליך עיצוב מסכים אלה הושם דגש מיוחד על ראיה מרחוק.
יצירת מבט מהיר שמאפשר ראיה כוללת של המצב בזמן אמיתי.
דגש על ״נורות אדומות״ זמן תגובה ארוך מהפניה הראשונית וכו׳.