
במסגרת פיתוח מערכת ניהול התיקים המשפטיים של עיריית ירושלים, הושם דגש על יצירת חוויית משתמש מתקדמת (UI/UX) שתענה על הצרכים הייחודיים של אגף התביעה העירונית. המערכת תוכננה להתמודד עם היקפי פעילות גדולים, מורכבויות משפטיות משתנות ושיתופי פעולה בין אגפים רבים בעירייה. הפתרון הדיגיטלי החדשני מאפשר לאנשי המקצוע לנהל בקלות וביעילות אלפי משימות ותיקים, תוך שיפור יכולות הבקרה, הניהול והשירות – הן ברמה הפנים-עירונית והן כלפי התושבים. פיתוח המערכת נעשה ע״י נס טוכנולוגיות.
תהליך האפיון וה-UI/UX של המערכת המשפטית בעיריית ירושלים התמקד בהבנת צורכי אגף התביעה העירונית, תוך התאמה למורכבות העבודה המשפטית ולעומסי הפעילות הגבוהים. המערכת עוצבה כדי לייעל ולשפר את ניהול עשרות אלפי התיקים המטופלים מדי שנה, תוך יצירת חוויית עבודה דיגיטלית מתקדמת שמאפשרת מעקב, בקרה ותכלול כלל המשימות של האגף. הפיתוח שילב פתרונות חדשניים שמאפשרים ניהול חכם של תהליכים משפטיים, תוך מתן מבט רחב על מכלול הפעילות בתיקים ושיפור ההתנהלות בין כלל האגפים העירוניים.
המערכת מספקת יכולות בקרה מתקדמות לכל דרגי הניהול – מיועמ"ש העירייה ועד אחרון התובעים, ומאפשרת ניהול אפקטיבי של תהליכי האכיפה. בנוסף, היא משפרת את שיתוף הפעולה בין האגפים העירוניים, לצד שיפור השירות לתושב באמצעות מעקב שקוף וברור אחר כל תיק, מרגע פתיחתו באגף הפיקוח ועד לסיומו בבית המשפט. המערכת כוללת גם שולחן עבודה אישי לתובעים, המספק ניהול משימות חכם, הצגת סטטוסים, ניתוח עומסים בזמן אמת ועמידה ב-SLA באמצעות דשבורדים אינטראקטיביים למנהלים, לשיפור היעילות והשליטה בתהליכי העבודה.



